In diverse supermarkten kun je je statiegeldbonnetjes in een speciale bus stoppen. De opbrengst gaat naar een van tevoren geselecteerd goed doel. Stichting ABaCus heeft de afgelopen twee jaar  bij verschillende supermarkten in Amersfoort met succes aanvragen ingediend om hiervoor in aanmerking te komen. De resultaten zijn steeds verrassend. We wagen ook een poging in Nijmegen: bij Albert Heijn aan de Daalseweg. In mei  2015 vragen we aan de bedrijfsleider of de opbrengst ook een keer bestemd mag zijn voor Stichting Abacus.

Dat is goed, maar we komen wel op de lijst, want we zijn niet de enige gegadigden. Het wordt maart 2016. Tot onze verrassing  hangt onze folder er al in februari (de gegadigde voor deze maand heeft geen materiaal aangeleverd). Vol spanning kijken we wekelijks toe hoe de hoeveelheid bonnetjes in de bus toeneemt. Wat zal de opbrengst zijn?

Flessen

Het antwoord: tweehonderddrieënvijftig euro  en veertig eurocent  €253,40!  GEWELDIG

Een poster  plakken we op om de klanten van AH die hun bonnetjes aan ons doneerden te bedanken voor hun bijdrage.  En heel veel dank aan AH die deze actie heeft gefaciliteerd!!

Natuurlijk mogen we weer een keer meedoen, maar dan wordt het wel maart 2017.

Maar ondertussen zijn er ook al weer toezeggingen gedaan door supermarkten in Amersfoort.  Stichting Abacus en het AMO Programma in Ghana zijn hier heel blij mee!

Wil je ook bij de supermarkt waar je je  boodschappen doet een flessenactie starten, heel graag!!

Wij kunnen je van folders en een poster voorzien.
Vraag die aan via info@stichtingabacus.nl

Heel veel succes gewenst!